Optimalizaci webových stránek se často nesprávně říká SEO optimalizace. Z logiky věci je tento termín nesmyslný, protože by znamenal optimalizaci optimalizace pro vyhledávače. Ale přejděme k věci. Optimalizuji webové stránky již mnoho let. Za tu dobu mi prošla pod rukama spousta webů. Některé byly malé, jiné větší, ale všechny měly z pohledu vyhledávačů zásadní nedostatky.
Jak začít s optimalizací stránek
Nejlepší postup je začít tím, co je přímo na webu. Tedy on-page faktory. Podporu webu zvenčí je dobrý začít realizovat až v momentě, kdy je web v pořádku a nevykazuje strukturální, obsahové, ani technické chyby. Případně můžeme začít on-page i off-page faktory začít řešit paralelně. Musíme však ale myslet na to, že pokud budeme provádět linkbuilding, tak bychom měli odkazovat na stránky, jejichž URL adresa je stálá a nebudeme ji již měnit.
Co může zahrnovat optimalizace webových stránek?
- Prověření technického stavu webu – tedy jeho indexování
- Kontrola Google Search Console
- Analýza návštěvnosti webu
- Zpravidla vypracováváme před započetím prací analýzu klíčových slov a SEO analýzu
- Kontrola a případné úpravy URL podstránek a informační architektury webu
- Kontrola a vyladění meta tagů – title a description dle analýz
- Úprava nadpisů a textů dle provedených analýz
- Úprava popisů a titulků obrázků
- Průběžné sledování vývoje pozic klíčových slov ve vyhledávačích a průběžná analýza návštěvnosti a konverzí webu.